luni, 28 mai 2012

Marketing...marketing...Marketing

Ieri am fost la Babyexpo, ediția ”a nu știu câta”. De fapt pentru mine e cam a doua, prima fiind acum 2 ani.
Motivul pentru care am fost nu e unul măreț (cumpărare de cărucior, mobilă pentru bebe sau celule stem) ci unul cât se poate de normal: căutam niște pantofiori de bună calitate la prețuri decente.
Participanții în principiu au fost cam aceeași, amplasați aproximativ în aceleași locuri, cu aproximativ aceeași gamă de produse. Și cam aici se termină asemănarile. Prețurile nu le voi comenta pentru că nu ele sunt cele care mi-au atras atenția.
Ceea ce mi-a atras atenția a fost marketingul deficitar. Promovarea extrem de slabă. Dacă data trecută plecam cu o sacoșă de flyere, broșuri și materiale promoționale, de data asta am primit fix 3 flyere. Țin minte că data trecută primisem tot felul de mostre de la diferite produse, să știm ce să alegem în momentul în care va veni bebe pe lume, de la scutece până la creme, iar la intrare te întâmpinau practic în valuri hostesele celor care aveau standurile amplasate în zone mai puțin circulate, doar ca să fie siguri că știm din prima clipă ca gasești un anume produs și la standul lor cu un amplasament mai puțin favorabil. Acum am fost întâmpinați doar de o armată de hostese înarmată cu biscuiți negri, eventual și plini de praf pentru că din ce am vazut lumea nu se înghesuia sa își hrănească copii cu așa ceva.
Dar ceea ce m-a surprins cel mai tare a fost strategia de marketing a unei firme cu tradiție în domeniul asigurărilor. Sau să zic mai bine, lipsa de strategie care începea cu plasarea standului pe un culoar lateral în loc să fie amplasat în sala centrală. În al doilea rând în tot standul aveau o masa și două scaune și pot spune că în afară de stegulețele cu brandul firmei de pe masă altceva nu mi-a atras atenția că ar fi vorba despre ei.
Recunosc că reprezentanții firmei încercau să compenseze amplasamentul dezastruos prin dispersarea în mulțime în zonele cu trafic intens dar, standul tot dezastruos arăta.
Nu cred că ar fi fost o investiție foarte mare o măsuță sau două pentru copii cu câteva scăunele, două-trei jocuri sau posibilitatea de a desena. Nu mai spun de combinarea desenelor cu un eventual concurs la care să existe un câștigător în fiecare oră sau de existența unui clown care să facă figurine din baloane.
Și dacă tot reușeau să atragă copii acolo, se putea aranja pentru părinți un spațiu cu 2 mese la care să se așeze și eventual pe laptopul aflat ca din întâmplare acolo să le arate în joacă ce ar fi dacă...
Acum nu spune nimeni că trebuie să îi convingă acolo pe loc pe părinți dar, tot le pot planta ideea că poate ar fi bine dacă...
Da știu...e criză...trebuie scăzute costurile...începem cu alea de marketing...ne bazăm pe publicitatea făcută în plin avânt economic. Dar toată lumea iși făcea publicitate atunci. Toată lumea încerca să fie cât mai vizibilă. Și acum regulile au rămas aceleași...ești vizibil...te știe lumea...cumpără de la tine. Pune NU în propoziția de mai devreme și vezi ce iese.

Niciun comentariu: