duminică, 3 iunie 2012

De unde vine ceea ce mancam?

În seara asta am coborat în supermarket să cumpăr câteva chestii printre care și cartofi. Mă uit pe rafturi, văd câteva variante...vărsați, ambalați la sac. Întâmplător mă uit și la țara de proveniență. Îmi pică fața... toți cartofii erau din Egipt. Nu îmi venea să cred...sunt importați dintr-o țară care a trecut printr-un război civil, care și în acest moment mai trece prin frământări. Asta ca să ignor faptul că e o țară care are mai are și întinse zone deșertice.
Deci ei pot să producă pentru vreo 80 milioane de locuitori (că atâția au ieșit ei la numărătoare) și mai și exportă la greu iar noi nu suntem în stare să producem nici măcar pentru 20 de milioane sau câți mai suntem după ultima numărătoare.
Potențial cică avem...dar se pare că doar în teorie... practic... cumpărăm cartofi din Egipt.

Niciun comentariu: