joi, 24 mai 2012

Eu cu cine votez?

Anul acesta mai mult ca in alti ani imi revine in minte fraza cetateanului turmentat imaginat de I.L.Caragiale: Da, eu cu cine votez?
Cum sa alegi, ce sa alegi? Care sa fie criteriile care sa te faca sa votezi cu unu sau cu altu?

Hai sa vorbim despre capitala mai intai. Incep cu actualul primar. Nu pot sa neg faptul ca in timpul mandatului sau, care mai are putin si ajunge la final, au fost date in folosinta cateva proiecte mari care au influentat in bine viata bucurestenilor (stadionul national, pasajul Basarab, pasajul Pipera), a inceput cateva proiecte de parcari subterane care vor mai rezolva o parte din problemele cu parcarea din centrul orasului (parcarea de la Universitate este cea mai vizibila si cea mai avansata).
Are si cateva promisiuni neonorate, unele poate ca nu au depins doar de el dar altele au fost chiar SF-uri si aici ma refer la vestita autostrada suspendata.
Dar in acelasi timp nu pot sa nu remarc faptul ca nu a scapat de tendinta omului politic de a grupa realizarile cat mai aproape de campania electorala.
Daca tot vorbeam de SF-uri putin mai sus, cel mai tare la capitolul asta este omul curateniei. Trec peste faza cu disparitia cainilor comunitari in 6 luni (asta o promit toti si nu stiu de ce li se pare asa de simplu), aspiratul strazilor si facturile cu 25% mai mici la incalzire. Ma refer la transportul public gratuit. In tarile prin care am mai trecut si eu nu am gasit nici un oras care sa ofere asa ceva. Ba chiar am gasit un transport public destul de scump dar de o calitate mai buna. Singurul mod in care se poate asigura un transport public gratuit este prin suportarea tuturor costurilor regiei de transport de catre primarie. Iar primaria va avea bani din marirea de taxe si impozite aplicate cetatenilor si firmelor. Partea nasoala e ca eu nu prea folosesc trasportul in comun si ca mine sunt multi altii si nici nu vreau sa platesc sub forma de taxe si impozite transportul altora. Chiar am o problema cu acest aspect.

Sa ne uitam putin si la unul din sectoare sa vedem ce gasim aici.
Zilele trecute a fost sarbatoare "Sfintii Constantin si Elena". Pana aici nimic deosebit. Doar ca in momentul in care ma uit in cutia postala gasesc un plic alb. Il deschid sa vad ce e in el si surpriza: era o felicitare din partea unui oarecare candidat la primaria de sector, transmisa cu ocazia respectivei sarbatori. Un gest frumos la prima vedere, doar ca nu ne cunoastem si nici nu apar pe lista de intretinere afisata in scara blocului cu numele de Constantin. Bun si atunci de unde imi stie numele? Si mai ales unde locuiesc? Sa il votez? Nici gand.
Bun sa trecem peste. In alta zi dau sa ies de pe strada cand vad cum trece prin fata mea o coloana de dubite colantate cu numele unui alt candidat la primaria sectorului (sau acelasi, chiar nu mai stiu). Nici o problema. Ii ignor, astept sa treaca si plec mai departe. Intamplator o bucata de drum am avut acelasi traseu. Nu stiu ce imi vine ca ma uit la numerele de inmatriculare de la dube. Jumatate din ele erau cu numar de Bulgaria. Acum, nu cred ca vecinii nostri de la sud de Dunare s-au hotarat sa participe la campania electorala din Bucuresti. Am o banuiala ca masinile sunt proprietatea unor prieteni/cunoscuti ai domnului candidat. Din punctul meu de vedere prin faptul ca isi face campanie utilizand masini inmatriculate in Bulgaria ma face sa cred ca acest candidat incurajeaza evaziunea, si toti frustratii care vor sa conduca masini puternice dar pe care nu si le permit. Clar ca nu o sa il votez.
Sa mai zic de actualul primar care pe site-ul primariei se lauda ca sustine natalitatea, ca face ca drege, ne arata cum in fiecare an din 2000 pana in prezent s-au nascut 3.000 de copii, etc...Ii amintesc ca in acest moment in sectorul 6 nu sunt decat 3 crese de stat. Crese particulare parca am gasit 1 sau doua. Facem o estimare sa vedem cati copii pot primi cresele existente? Dar un calcul sa vedem de cate locuri ar fi nevoie?

Deci cu cine votez?

Niciun comentariu: