luni, 9 martie 2009

60 la ora!

Mie prin definitie imi place viteza. Si imi place mult, dar...mai sunt multi soferi carora le place viteza. Si acum apare problema...unde circulam cu viteza. Conform legislatiei, pe autostrada poti merge cu 130km/h, pe europene cu 100km/h, pe nationale cu 90km/h, iar in localitate doar cu 60km/h.
In realitate, noi nu avem autostrazi pe care sa mergi cu 130km/h si sa fii in siguranta. Pe A1, la un drum dus-intors, vei intalni cel putin 7-8 animale moarte si aflate in diverse grade de descompunere, asta daca nu lovesti tu vreun caine care a vrut sa vada daca e mai tare decat masinile care gonesc pe sosea. Un alt fenomen intalnit din ce in ce mai des pe A1 sunt acele cratere cu diametrul de pana in 10 cm, aflate intotdeauna pe trasa ideala (din punctul de vedere al soferului), si de care afli in momentul in care ai trecut peste ele, pentru ca nu ai nici o sansa sa le vezi, si te bucuri ca nu ai facut explozie la vreun cauciuc. Personal, uneori am senzatia ca aceste gropite sunt facute chiar de cei care ar trebui sa repare autostrada, doar ca sa justifice la un moment dat inca o megalucrare de reasfaltare a autostrazii.
Pe A2 inca de anul trecut am sesizat mari gropi, dar pe care cei de le E......... (ca sa nu le fac reclama gratuita), le-au reparat destul de repede. Cat de bine...ramane de vazut.
In rest, problema majora sesizata pe A1 si A2, este lipsa/disparitia indicatoarelor.
Drumurile europene... de cele mai multe ori ai senzatia ca sunt mai bine facute decat autostrazile. Cele mai bune sunt cele din zona moldovei. 
Drumurile nationale, in mare se impart in doua categorii: bombardate si proaspat refacute.
Si acum am ajuns la localitati...aici e marea problema
In Bucuresti, in ultima vreme, limita de viteza exista mai mult pentru perioada noptii, pentru ca in timpul zilei, numai ideea sa mergi cu 60 la ora, echivala cu ideea de a pilota un avion printre blocuri.
Dar...daca ne intoarcem putin la europene si nationale, ne amintim de satele si micile localitati pe care le intalnim in drum, si care intotdeauna ni se par ca sunt mai dese decat ar trebui. Abia ne obisnuim sa mergem si noi cu viteza, ca trebuie sa atingem frana...Si atunci te trezesti ca vine SMekeru din spate cu flashu si mana pe clacson, ca nu are loc de tine, si nu vrea sa isi uzeze placutele de frana. Si sa te puna necuratu sa nu te dai suficient de repede din fata lor, ca te trezesti ca iti taie cale ostentativ, doar ca sa iti arate ce mari soferi sunt ei.
Le-a dat taticu si mamica bani de masinuta, au tunat-o (geamuri fumurii, si toba sparta), si se cred stapanii soselelor.
Deschizi televizorul, si nu e zi in care sa nu vezi cel putin un accident in care sunt implicati niste "copii lui tata si mama". 
Pentru ei... ar trebui schimbata legislatia... in primii 3 ani dupa ce au luat permisul nu au voie sa conduca masini cu motoare mai mari de 1,4l. Daca nu au avut accidente in primii 3 ani, pot conduce masini cu motoare de pana la 2l. Dupa inca 2 ani, pot conduce ce masini vor. 
Altfel...stirile de la ora 5, vor mai avea multe subiecte...

Un comentariu:

Alex. spunea...

Bingo!
Atata ca ar mai fi o idee... daca tot ne alearga-n mama lor de guvernanti cu taxele... as propune asigurare lunara si individuala..... iar in primii doi ani sa fie echivalenta cu valoarea masinii pe care o hartanesti:)